2017. szeptember 8., péntek

04. Nap, Tíneo - Pola de Allende

A mai szállásunk is wifi mentes sajnos, így képek nélküli blogolás lesz, majd szólok, hogy mikor lehet idekattanni vizualizálódni...




A mai napot egy tisztességes emelkedővel kezdtük kilométereken át, szinte végig ködben. Ausztráliában élő barátomnak ajánlva jó sok ilyen képet készítettem, itt lesznek majd hamarosan...
No azért pókhálókat is fotóztam ám, meg virágokat :)









Gombát is tudtam volna, rengeteg pöfeteg, őzlábgomba és galambgomba tenyészik errefelé...
Az emelkedőt egy megfelelő mértékű süllyedésnek kellett követnie, meg is kaptuk az arcunkba hamarosan. De akkorra már legalább helyenként kisütött a nap...



Az első megállót Campiello-ba terveztük, de ehhez kb 14 km-t kellett lenyomni, három óránkba telt. A Casa Ricardo nevű albergue-nél álltunk meg, és a pecsét begyűjtése után ettünk egy tortillás szendvicset. Érdekes, igazi tortilla még nem volt sehol...
Itt sokan megálltak, és páran azt tervezgették, hogy pár km múlva rátérnek a Hospitales nevű alternatív útra. Ez azt jelenti, hogy onnan még lenyomnak 29 km-t, akkor lesz legközelebb szállás. Magán a Hospitales úton gyakorlatilag semmi nincs (civilizáció), ellenben állítólag csodaszép. Nekünk mindenesetre még a 40+ túl sok lett volna, így maradtunk az eredeti tervnél, hiába sütött az elágazásnál gyönyörűen a nap, mentünk tovább balra...

Innentől aztán rengeteg napsütéses képet sikerült készíteni, előbb-utóbb azok is be lesznek emelve ide...
Sajnos a térdeim nem szerették a lejtőket 18 km után, be kellett vennem egy fájdalomcsillapítót. Jól tettem, mert 20 perc múlva semmit nem éreztem.
Porciles előtt beleszaladtam egy buszmegálóba (ritka eset, épp én mentem elől...), ahol egy spanyol néni kedvesen szólt, hogy egy kilométerre fogok találni egy bárt. Köszöntem a jó hírt, mert addigra olyan dögmeleg volt, hogy már majdnem minden vizem elfogyott. Az egy kilométerből aztán lett kettő is, de sebaj, Gary-vel ittunk egy sör+limonádé mixet, igen csak jólesett...
Onnan még 4,5 km volt vissza, lassan telt, különösen Gary-nek. De aztán végre megérkeztünk Pola de Allende-be, és elfoglaltuk a 24 ágy maradékát, sok hely már nem volt. Fürdés után átnéztem a konyhát, de sajnos hiányoznak az eszközök egy értelmes főzéshez, így ez elmaradt.
Besétáltunk a városba boltot keresve, de kiderült, hogy egész Asztúriában ünnep van, semmi sincs nyitva. Bánatunkban ittunk egy sört Gary-vel, és próbáltunk keresni egy olyan helyet, ahol enni is lehet, de mindenhonnan elhajtottak, hogy majd nyolckor lesz konyha...





Végül csak találtunk egy nyitvatartó helyet, ahol megkaptuk ugyanazt az asztúriai levest, mint tegnap, utána meg hal volt, és süti. Kaptunk egy literes kancsó bort, szép lassan elpusztítottuk, nagyon nem kell altatni...






Holnapra csak 22 km-t tervezünk, mert a kövezkező albergue plusz 17-re lenne, arra meg még mindig nem érezzük az erőt...

Aznap megtett: 28,2 km
Összesen megtett: 99,1 km
Hátra van Finisterre-ig: 314,8 km
Hátra van Santiago-ig: 201,9 km

4 megjegyzés:

  1. Mert még nem üdvözöltelek az új túrádon ez még nem jelenti azt, hogy nem kísérlek figyelemmel. Örömmel olvasom immár második alkalommal, hogy pár szót szentelsz a gombákra is, néven nevezve őket. Biztos, hogy megálltam volna szedni majd alkalmas helyen kis hazait összehozni belőle. A sör szeretetén túl egy újabb rokonszenvi pontot szereztél nálam. Üdv: Béla bátyád http://dallmann.uw.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Béla bátyám! Ma nem csak bámultam, szedtem is gombát, amely szerves része lesz a esti vacsorának...

      Törlés
  2. A felsorolasbol kimaradt a koromgomba, en arrol is szeretnek kepet. Ja, nem. :)

    Varom az esos kepeket is. Ja, nem. :)

    A boroskancsorol pedig Bandi bacsi jutott eszembe es az Andras-pince Sopronban. De jo lenne oda is elmenni egyszer ujra!

    VálaszTörlés